המרכז לטיפול בהפרעת קשב ופעלתנות יתר

המרכז מעניק אבחון וטיפול בהפרעת קשב ופעלתנות יתר, לילדים בגילאי 6-18 שנים, באמצעות גישה משולבת על ידי מומחים בתחום.

האבחון והטיפול מתמקד בצרכי הילד ומקיף את כלל ההתערבויות הקיימות: תרופתיות, התנהגותיות ורגשיות. המטרה היא לאפשר לילד להרחיב את ארגז הכלים האישי שלו לצורך התמודדות ארוכת טווח ובניית מסוגלות לחיים, ולתת מענה וליווי מקצועי למשפחה.

מודל ה- One-Stop Shop מאפשר לנו לא רק להפנות את הילד לתמיכה נוספת אלא גם לסגור את המעגל הטיפולי כך שהרופא המאבחן הוא גם המפנה וגם העוקב אחר הטיפול, ונמצא בקשר ישיר עם מגוון אנשי המקצוע הקיימים במרכז. באופן זה, ההורים והילד מקבלים מעטפת טיפולית תחת קורת גג אחת ללא בירוקרטיה מיותרת. הכל מתבצע במקום, במהירות, ביעילות, בשיתוף פעולה מלא ומתוך ראיה רחבה של הילד ומשפחתו.

במרכז מתקיימות ישיבות צוות, בהן הצוות המקצועי חושב ביחד ומתבונן מנקודות מבט מגוונות – לימודית, התפתחותית, תעסוקתית, משפחתית וחברתית – כך שההורים מקבלים מענה רחב ומשולב במקום אחד. 

המרכז נותן מענה טיפולי לקשיים רגשיים, חברתיים ונפשיים נוספים, כך שאין הכרח להיות מאובחן על מנת לקבל טיפול במרכז. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר על מנת לבחון איך אנחנו יכולים לעזור.

השירותים שלנו

אבחון קשב ופעלתנות יתר

אם קיים אבחון נוירולוגי או פסיכיאטרי, אבחון פסיכודידקטי או אבחון מוקסו קודם – מומלץ להביאם לפגישת האבחון.  אין צורך בביצוע מבחן מוקסו או אבחון פסיכודידקטי טרם האבחון.

המפגש מחולק לשלושה שלבים:

  1. שיחה עם ההורים.
  2. ראיון רפואי מובנה עם הילד.
  3. הערכת התבטאות הפרעת הקשב במסגרות החיים השונות.

בתום המפגש יבוצע סיכום של האבחנה וסיכום האבחון ישלח במייל ויועבר ע"י ההורים לרופא המטפל וליועצת ביה"ס. ובמידה וקיימת הפרעת קשב ינתן להורים מידע נוסף לגבי הטיפולים הפרא- רפואיים הקיימים במרכז.

דר' אלמוג ממליץ על טיפול תרופתי ככל שנדרש, מלווה את ההורים, זמין ונותן מענה באמצעות המייל בכל שינוי מינון או החלפת תרופה. בנוסף, עובד בשיתוף פעולה עם בתי מרקחת פרטיים אשר מספקים תרופות חדשות לטיפול בהפרעת קשב שאינן כלולות עדיין בסל התרופות.

האבחון מאפשר לקבל הקלות בלימודים כגון הארכת משך המבחנים ב-25%- המלצות על שעות פרטניות במסגרת ביה"ס ואפשרות להתנהלות גמישה יותר (הפסקות יזומות, חלוקת המטלות, מנוחה וכו').

*חשוב לציין שאבחון הפרעת קשב אינו בוחן לקויות למידה ואינו מאפשר הקלות כגון הקראת מבחנים בע"פ. לצורך קבלת הקלות מסוג זה יש לבצע אבחון פסיכודידקטי אשר מתבצע ע"י פסיכולוגים חינוכיים ונמשך 4-6 שעות.  במידת הצורך דר' אלמוג יפנה את המטופלים לאבחון זה. 

טיפול באומנות

טיפול מוצעים למטופל חומרי אמנות שונים וטכניקות כמו ציור, פיסול, קולאז' וחומרים מהטבע. תוך כדי תהליך היצירה עולים תכנים  מעולמו הפנימי של הילד. ישנם מטופלים שעצם העיסוק באמנות מרגיע אותם ומאפשר להם להיות יותר נינוחים ונוכחים בחדר. 

הטיפול מסייע בהתמודדות עם מגוון רחב של אתגרים, כולל חרדה, דיכאון, טראומה, קשיי תקשורת, קשיי קשב, פעלתנות יתר, אימפולסיביות ועוד.


מטרת הטיפול היא שיפור וטיפול הבריאות הנפשית, כישורי התמודדות ואיכות חייו של המטופל.


הטיפול הוא פרטני, דיאדי (הורה וילד) או קבוצתי.
המטפלים במרכז בעלי תואר שני קליני הכולל הכשרה מעשית תחת הדרכה. זאת בהתאם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה ומשרד הבריאות.

טיפול בתנועה

טיפול בתנועה הוא טיפול רגשי המשתמש בתנועה חופשית, משחק, אומנויות, ריקוד ושיח. בטיפול חוקר המטופל את עולמו הפנימי, מבטא רגשות ומחשבות באמצעים לא מילוליים, משפר את הויסות העצמי, מחבר בין מילים לגוף, עובד על שיפור המיומנות החברתית והגברת המודעות העצמית. הטיפול עוזר להפרעות קשב וריכוז, לקשיים רגשיים והתנהגותיים, לחרדה ודיכאון, לטראומה, לקשיים בתקשורת ובקשרים בין אישיים


הטיפול הוא פרטני, דיאדי (הורה וילד) או קבוצתי.
המטפלים במרכז בעלי תואר שני קליני הכולל הכשרה מעשית תחת הדרכה. זאת בהתאם להנחיות המועצה להשכלה גבוהה ומשרד הבריאות.

טיפול במוזיקה

העבודה הטיפולית יכולה להיות לא מילולית, כולה ממוקדת מוסיקה, או לכלול שילוב בין חוויות מוסיקליות לבין רפלקציות מילוליות. התהליך הטיפולי, יחד עם מערכת היחסים והקשר הטיפולי, תומכים בתהליכי התפתחות ושינוי. במסגרת הטיפול נעשה שימוש בשיטות וטכניקות טיפוליות המשלבות בין השאר אלתור קליני, האזנה, ביצוע (אינסטרומנטלי ו\או קולי), כתיבת שירים ועוד.

הטיפול יכול לשלב כלים טיפוליים נוספים עפ"י צורך, בין השאר מתחומי אמנות נוספים.

הטיפול מתאים לכל מי שמחפש טיפול נפשי, ובייחוד למי שיכול ורוצה להיעזר באמצעי ביטוי נוספים, שאינם בהכרח ורבליים. הטיפול אינו מחייב ידע מוקדם בתחום המוסיקה, ופתוח לכל.

פסיכודרמה

טיפול פסיכודרמה הוא דרך מהנה ומעוררת השראה לעזור לילדים להתמודד עם רגשות וקשיים. במהלך המפגשים, הילדים יכולים לבחור דמויות מתוך החיים שלהם, כמו חברים, בני משפחה או אפילו רגשות כמו עצב ושמחה, ולשחק תפקידים בסצנות שונות.

באמצעות המשחק, הם יכולים להביע את מה שהם מרגישים, לדבר על חוויות קשות או להתמודד עם פחדים בצורה בטוחה. לפעמים, הם גם יכולים להמציא סיפורים חדשים שבהם הם משנה את מה שקרה, וזה יכול לעזור להם לחשוב על פתרונות שונים למצבים קשים.

בנוסף, הפסיכודרמה מספקת סביבה תומכת שבה הילדים יכולים להיות עצמם, להרגיש שמבינים אותם וללמוד על כישורים חברתיים כמו אמפתיה ושיתוף פעולה. בסופו של דבר, זה מאפשר להם לפתח את הביטחון העצמי שלהם ולהרגיש טוב יותר עם עצמם ועם הסביבה שלהם.

טיפול פסיכולוגי לילדים ונוער

 

בדומה לכל טיפול פסיכולוגי חשוב שייווצרו יחסי אמון וקרבה בין המטפל והמטופל. קשר זה יאפשר למטפל לזהות ולאתר את הקשיים עמם הילד מתמודד בחיי היום-יום ולחפש איתו יחד בתהליך של שיתוף ואימון, דרכי התמודדות רחבות יותר.

לרוב הגישה בטיפול בילדים אינה מבוססת על שיחות בלבד, אלא גם טכניקות בלתי מילוליות אשר מאפשרות לתקשר עימם בשפה המתאימה יותר לילדים – למשל, באמצעות משחק, אומנות, תנועה, מוזיקה, דרמה וכו'.


מטרת הטיפול הפסיכולוגי לילדים ונוער היא לעזור לילדים ולמתבגרים להבין את עצמם טוב יותר, לפתח כישורים חברתיים ורגשיים, להתמודד עם אתגרים, ולשפר את רווחתם הנפשית והרגשית.

ריפוי בעיסוק

הטיפול מיועד לילדים עם מגוון של צרכים, כולל ילדים עם קשיים התפתחותיים, לקויות למידה, בעיות מוטוריות, קשיים בהתארגנות, בעיות קשב וריכוז (ADHD), אוטיזם, קשיי ויסות חושי ועוד.

במסגרת הטיפול, מרפא בעיסוק לילדים עשוי לעבוד על:
פיתוח מיומנויות מוטוריות עדינות: כמו אחיזת עיפרון, גזירה עם מספריים, וכתיבה.
פיתוח מיומנויות גרפומוטוריות: כמו ציור, צביעה והעתקת צורות, מספרים ואותיות.
פיתוח מיומנויות מוטוריות גסות: כמו קפיצה, ריצה, טיפוס ושיווי משקל.
שיפור כישורים חברתיים ותקשורתיים: הכוללים אינטראקציה עם ילדים אחרים, פתרון בעיות ושימוש במיומנויות חברתיות.
פיתוח עצמאות בפעילויות יומיומיות: כמו לבוש, אכילה והיגיינה אישית.
ניהול קשיי קשב וריכוז: כולל ארגון ותכנון זמן, ויסות אימפולסיביות, תכנון פעולות לפי שלבים וניהול משימות.
הטיפול מתבצע באופן אינדיבידואלי או בקבוצות קטנות, והוא מתוכנן לפי מטרות הטיפול שנקבעו עבור כל ילד, מתוך מטרה שיהיה מהנה ומעניין עבור הילד, תוך שימוש במשחקים ופעילויות מותאמות לגיל ולרמת ההתפתחות שלו.

המטרה העיקרית היא לשפר את תפקודם היום-יומי של הילדים ולעזור להם להיות עצמאיים יותר.

קלינאית תקשורת

 

קלינאית התקשורת עובדת עם אנשים בכל הגילאים, מתינוקות ועד מבוגרים, ועוזרת להם לשפר מיומנויות דיבור, הבנה ושימוש בשפה, וכן להתמודד עם קשיים בתקשורת חברתית.


הטיפול יכול לכלול תרגילים לשיפור ההגייה, שיפור השטף הדיבור (במקרים של גמגום), פיתוח מיומנויות תקשורת חברתית, וכן עבודה על בעיות קול או בליעה.

המטרה העיקרית של הטיפול היא לשפר את יכולת התקשורת והביטוי של המטופל, ובכך לשפר את איכות חייו.