04-6307089

צילום ובדיקת פונדוס

זמינות תורים

תיאום תורים מהירים תוך 24 שעות

טכנולוגיות מתקדמות

מכשור חדש בחזית הטכנולוגיה המתקדמת

רופאים מומחים

צוות רופאים מומחים מובילים בתחומי התמחות שונים

צילום פונדוס, הידוע גם כצילום רשתית או הדמיית פונדוס, הוא טכניקה מיוחדת המשמשת לצילום תמונות מפורטות של החלק האחורי של העין, במיוחד של הרשתית וכלי הדם שלה. הרשתית היא הרקמה הרגישה לאור הממוקמת בחלק האחורי של העין וממלאת תפקיד מכריע בראייה.

צילום פונדוס מתבצע באמצעות מצלמה מיוחדת הנקראת מצלמת פונדוס. מצלמה זו מצוידת בסדרה של עדשות ומסננים לצילום תמונות צבעוניות ברזולוציה גבוהה של הרשתית. התמונות המתקבלות באמצעות צילום פונדוס יכולות לספק מידע אבחוני רב ערך עבור מצבי עיניים ומחלות שונות, כולל:

  • רטינופתיה סוכרתית: צילום פונדוס יכול לסייע בניטור והערכת מידת הנזק שנגרם על ידי סוכרת לכלי הדם ברשתית.
  • ניוון מקולרי הקשור לגיל (AMD): הוא יכול לסייע באבחון ובניטור של AMD, המתאפיין בניון של המקולה, החלק המרכזי של הרשתית האחראי על ראייה חדה ומרכזית.
  • גלאוקומה: צילום פונדוס יכול לעזור להעריך את עצב הראייה, שעלול להינזק בגלאוקומה, מצב המאופיין בלחץ מוגבר בתוך העין.
  • היפרדות רשתית: זה יכול לסייע בזיהוי היפרדות רשתית, כאשר הרשתית נפרדת מהשכבות הבסיסיות של העין.
  • מחלות כלי דם ברשתית: צילום פונדוס יכול לעזור לזהות ולנטר מצבים המשפיעים על כלי הדם של הרשתית, כגון חסימת ורידים ברשתית או חסימת עורק הרשתית.

צילום פונדוס הוא הליך לא פולשני המבוצע בדרך כלל במשרד רופא עיניים או במרפאת עיניים מתמחה. הוא משמש לעתים קרובות כבדיקת בסיס למטופלים וניתן לחזור עליו לאורך זמן כדי לעקוב אחר התקדמות מחלות עיניים שונות. התמונות שצולמו באמצעות צילום פונדוס יכולות להיות שימושיות גם לתיעוד, חינוך מטופלים ושיתוף פעולה בין אנשי מקצוע בתחום הבריאות המעורבים בניהול מצבי עיניים.