סובלים מכאבי ראש? ייתכן ומקור הבעיה הוא בכלל בעין שלכם! 

סובלים מכאבי ראש? ייתכן ומקור הבעיה הוא בכלל בעין שלכם! 

גרד וכאבים בעיניים הן תופעות יחסית שכיחות לכל מי שמשתמש באופן תדיר במכשירים סלולארים, צופה בטלוויזיה או משתמש במחשב. כך שלגיטימי לחוות מידי פעם תחושות של גירוי בעיניים. אך עם זאת, ברגע שיש החמרה במצב הגרד והגירוי, חשוב מאוד לשים לב לזה ולהבין מה הם הסימנים בהם עובר הגבול ויש לגשת לבדיקת ראייה. 

 בדיקת שדה ראייה עוזרת לרופאי העיניים לקבל החלטות קריטיות ומהותיות לגביי אבחון מצב העיניים שלכם, לכן חשוב מאד לבצע את הבדיקה המדוברת באופן נכון ומדויק. לפניכם מספר טיפים שעוזרים להבין האם יש צורך לגשת לבדיקה. 

1. ראייה מטושטשת:

אחד הסימנים הנפוצים ביותר לכך שאתם צריכים בדיקת עיניים הוא  ראייה מטושטשת. אם אתם מתקשים לראות עצמים בבירור, בין אם הם קרובים או רחוקים, חשוב לקבוע בדיקת עיניים. ראייה מטושטשת יכולה להיות תוצאה של גורמים שונים כמו בעיות בשרירי העיניים או מצבים חמורים יותר כמו קטרקט או גלאוקומה. ואת כולם צריך לאבחן ולטפל מיידית. 

2. כאבי ראש תכופים או מאמץ בעיניים:

אם אתם חווים לעיתים קרובות כאבי ראש או מאמץ בעיניים, במיוחד לאחר קריאה, שימוש במכשירים דיגיטליים או עבודה ממושכת, זה עשוי להיות סימן שאתם צריכים בדיקת עיניים. מאמץ בעיניים יכול להוביל לאי נוחות ולכאבי ראש, ולעתים קרובות מעיד על בעיה בראייה הבסיסית הדורשת טיפול.

3. קושי לראות בלילה:

אם זה ניהיה עסק מאתגר לראות בבירור בלילה או בתנאי תאורה חלשה, חשוב לבצע בדיקת ראייה. ראיית לילה לקויה יכולה להיות סימפטום למחלות עיניים שונות, כולל קטרקט או בעיות ברשתית. בדיקת עיניים תסייע בקביעת הסיבה וטיפול מתאים.

4. פזילה או עייפות עיניים:

פזילה מתמדת או תחושת עייפות עיניים יכולה להעיד על כך שהראייה שלך אינה מיטבית. 

5. שינויים בתפיסת הצבע או במראה העיניים:

אם אתם מבחינים בשינויים כלשהם בתפיסת הצבע כפי שהכרתם קודם,  או במראה העיניים שלך, חיוני לפנות לבדיקת עיניים. ליקויים בראיית צבע יכולים להוות אינדיקציה מוקדמת למחלות עיניים או מצבים שונים. באופן דומה, אם אתם חווים אדמומיות, נפיחות, הפרשות או כל סימפטום חריג אחר בעיניך, יש צורך בבדיקה מקיפה.

שוחחנו עם ד"ר מוחמד מדלג׳, רופא עיניים מומחה רשתית במרכז לרפואת העיניים למספר הבהרות חשובות בנושא

מתי כדאי לערב רופא עיניים כשיש כאבי ראש?

״אני ממליץ להיבדק אצל רופא עיניים כאשר כאבי הראש מופיעים לא בקונטקסט של חום. בכל מקרה עדיף לפגוש רופא עיניים כאשר כואב הראש מאחר ורופא כזה יכול לקדם אבחנה בין אם זה שייך לעיניים ובין אם בעיה כללית אחרת.

אז כשמטופל מגיע עם תלונות על כאבי ראש חוזרים, מה עושים מכאן?

במקרה כזה נערוך בדיקות מקיפות ונבדוק את תנועות העיניים, את קרקעית העין, נעשה בדיקות לחץ, שדה ראייה (על מנת להעריך אם יש צמצום בשדה הראייה שיכול לכוון למחלה נוירואלית או פגיעה בעצב הראייה עצמו) ובדיקת OCT. בהמשך אפשר גם להגיע לMRI״.

מה בדרך כלל הסימנים שמעידים על כך שכאב הראש שייך לעיניים?

כאבי ראש שקשורים לבעיות עיניים בדרך כלל ימוקמו סביב העיינים, ויורגש בתזוזות העיינים. בנוסף לעיתים יכול להופיע אודם בעיניים, טשטוש וסחרחורת.

בדיקת שדה ראייה עוזרת לרופאי העיניים לקבל החלטות קריטיות ומהותיות לגביי אבחון מצב כאב הראש שלכם, לכן חשוב מאד לבצע את הבדיקה המדוברת באופן נכון ומדויק.

בדיקות עיניים סדירות חשובות ביותר למען שמירה של בריאות העיניים. יש לך ספק לגביי תפקוד העיניים? הגיעו לבדיקת ראייה אצלנו במכון העיניים המקצועי של המדיקל ווילג׳

מאמרים נוספים:

כל הרופאים המובילים
במגוון התמחויות