בדיקת VHIT

ורטיגו או סחרחורת הין מושג המתאר חוויה של חוסר התאמה בין התנועה אותה אנו חווים לבין התנועה של הגוף במרחב, אנשים מתארים בדרך כלל אחת משתי תופעות: "אני זז" או "החדר זז", כתוצאה של החוויה הגוף ישאף לפתור את הבעיה בכך שיחפש משען או ישנה מנח שכיבה, או חלילה נפילה.

המערכת הוסטיבולרית מורכבת ממספר גורמים: 

בכל צד של הראש מצויים שלושה צינורות מלאים בנוזל המכונים התעלות החצי קשתיות אשר בנויות בשלושה מישורים. תעלות אלו אמונות על קליטת גירויים בעת תנועה סיבובית, בכל תנועה של הגוף והראש הנוזל נע בתוך התעלות באופן המתאים לתנועה של הגוף, במידה והנוזל מסיבה כזו או אחרת מתנהג באופן לא תקין האדם חש בסחרחורת ואיבוד שיווי משקל. כמו כן המערכת הוסטיבולרית מקושרת באופן ישיר לעצב הראייה.

מטרת הבדיקה: איסוף נתונים והערכה מדויקת של תפקוד שלוש התעלות הקשתיות של המערכת הוסטיבולרית שחשות את התאוצה הזוויתית של הראש על ידי שינוי של מנח הראש במרחב באופן לא רצוני, והשפעת התנועה על תנועת העיניים.

אופן הבדיקה: הבדיקה אורכת כרבע שעה.  במהלך הבדיקה מורכבים על ראש המטופל משקפיים עם מצלמת תנועה קטנה ומדויקת אשר אוספת נתונים על תנועת העיניים של המטופל. במהלך הבדיקה הבודק/ת יבצע הזזה של ראש הנבדק/ת לכיוונים שונים בתנועה מדויקת ומהירה, תוך כדי שהמצלמה מתעדת את תנועות העיניים בתגובה לכל שינוי מנח של הראש. בדיקה זו מאפשרת הערכה מדויקת של תפקוד שלוש התעלות הקשתיות של המערכת הווסטיבולרית שחשות את התאוצה הזוויתית של הראש.

המשך טיפול ופענוח: המטופל יוזמן לביקור חוזר אצל רופא אא"ג מומחה אוטונוירולוג אשר ינתח את הממצאים וימליץ על המשך טיפול מתאים. לנוחיות המטופלים שירותי המרפאה תוכננו ונבנו באופן קפדני המאפשר לנו להעניק שירות מהיר ואיכותי עבור כל מטופל. צוות מומחי המרפאה מקצועי ונכון לעזור בכל בעיה. קביעת התורים לבדיקות מתבצעת במהירות ובזמינות חסרות תקדים עד 72 שעות מרגע הפנייה. זמינות גבוהה לקביעת תור לבדיקת אוטונוירולוג מומחה במכון בדיקות ייעודיות נוספות וטיפולים המאפשרים קבלת תמונה קלינית ואבחנתית מלאה הסגל המקצועי נמצא תחת אותה קורת גג ונמצא בתקשורת ובזמינות גבוהה אחד לשני, כך שבמידת הצורך המטופל ייקבל מענה כמעט מיידי. ייתכן ובתוך שבועיים מהיום תתחיל טיפול והקלה בתסמינים

הסיבות מגוונות עלולות להיות חיצוניות או פנימיות אך בכל מקרה גורמות לפגיעה במערכת שיווי המשקל (המערכת הוסטיבולרית).

הסיבות מגוונות עלולות להיות חיצוניות או פנימיות אך בכל מקרה גורמות לפגיעה במערכת שיווי המשקל (המערכת הוסטיבולרית).

כן גם ילדים עלולים לסבול מתפקוד לקוי במערכת הוסטיבולרית. האם אתם מזהים שהילד 

  • מתקשה ללכת ישר.
  • מניע את הראש באופן לא יציב.
  • מזיז את העיניים בקפיצות לא נשלטות.
  • מושך לצד אחד בהליכה.
  • מתנדנד (כמו שיכור מתקשה לעמוד).
  • נופל בלי סיבה נראית לעין.

פיזיותרפיה וסטיבולרית משפרת את הסימפטום לסחרחורת ואי שיווי המשקל, המטופלים נופלים הרבה פחות מאשר נפלו לפני הטיפול,ההליכה משתפרת ובכלל איכות החיים עלולה להשתפר משמעותית. לפחות 80% מהמטופלים יחבו שיפור בסימפטומים.(על פי NIH האמריקאי)

אם מגלים חבלות חדשות באופן לא סביר, הזנחה: חשש משימוש במקלחת או ביציאה מהבית.

  • המרפאה ממוקמת בקניון מול החוף וילג על כביש 2, למגיעים מכיוון צפון היציאה היא במחלף אולגה ולמגיעים מדרום היציאה היא ישירה מעט לפני מחלף אולגה, כמו כן תחנת הרכבת של חדרה מערב ממוקמת בסמוך לקניון וישנם מספר רב של קווי אוטובוס המגיעים לקניון בזמן נסיעה של כ10 דקות.

 

תלוי בגורם ראשוני, לשמחתינו ישנם שלל גורמים אשר ניתן לפתור באופן מוחלט. עם זאת במהלך החיים ישנו יותר מגורם אחד לסחרחורת וגורמים כמו מחסור בנוזלים,מיגרנות חוזרות או נטילת תרופות בעלות תופעות לוואי עלולים לגרום לתופעה לחזור לא בהכרח באופן קבוע.

ניתן להגיע להחלמה בטווח זמן של 6 עד 12 מפגשים שבועיים במידה והמטופל מתמסר לתהליך ומתרגל ברצינות גם בבית את התרגילים שקיבל פיזיותרפיסט. אין תרופת קסמים.

הרופאים המובילים במרפאה

הטיפולים שלנו:

צרו קשר